۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۱
کد خبر: ۶۰۲۰۰۸
آیت الله شب زنده دار:

وقوع حوادث آزمایشی برای آحاد جامعه است | حراست از نظام شکر نعمت انقلاب است

وقوع حوادث آزمایشی برای آحاد جامعه است | حراست از نظام شکر نعمت انقلاب است
عضو فقهای شورای نگهبان وقوع حوادث را دارای حکمت های فراوان و مایه آزمایش آحاد جامعه اعم از آسیب دیدگان، مسؤولان و مردم عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله محمدمهدی شب زنده دار عضو فقهای شورای نگهبان امروز در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با تبریک سال جدید ابراز امیدواری کرد که امسال سال موفقیت ها، پیشرفت ها و ترقیات معنوی و مادی برای همگان باشد.

وی تقارن سال جدید با ایام ماه رجب را به فال نیک گرفت و افزود: ان شاءالله این تقارن مایه افزونی عنایات الهی در سال جدید باشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به حوادث سیل در برخی استان های کشور اظهار داشت: وقوع سیل مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرد و از درگاه الهی مسألت می کنیم که این مشکلات ترمیم و جبران شود و بارندگی های پیش رو را به گونه ای قرار دهد که نعمت تامه و بدون خسارت باشد.

وی وقوع حوادث و مصیبت ها را دارای حکمت های فراوان و مایه آزمایش انسان ها دانست و ادامه داد: وقتی انسان در نعمت قرار دارد خداوند را رحیم و رحمان می داند و از زندگی خود رضایت دارد اما آیا وقتی مشکلات وجود داشته باشد همینگونه است؟

آیت الله شب زنده دار ابراز داشت: مشکلات برای آزمایش و امتحان انسان است که آیا در سختی ها از خداوند گلایه مند می شود و دچار تضعیف در اعتقادات خواهد شد یا خیر، همچنین این حوادث امتحانی برای مسؤولان است که آیا به وظایف خود عمل کرده و می کنند؟

وی عنوان کرد: مردم جامعه هم که در این حوادث مورد امتحان قرار می گیرند که آیا به فریاد برادران و خواهران ایمانی خود می رسند و آن ها را یاری می کنند یا نسبت به مسائل بی تفاوت هستند، امیدواریم همه به وظایف و تکالیف خود عمل کنند.

عضو فقهای شورای نگهبان در ادامه در دوازدهمین جلسه تبیین و تحلیل بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم اهم برکاتی را که در اثر انقلاب الهی و شکوهمند اسلامی به وجود آمده است را بیان می فرمایند، توجه به آثار و برکات انقلاب آثار فراوانی دارد.

وی اضافه کرد: اگر انسان توجه به برکات وجود نداشته باشد در مقام شکرگزاری مناسب بر نمی آید، وقتی انسان شکرگزاری مناسب انجام می دهد که نعمت را خوب بشناسد، شناخت نعمت و آثار آن مرحله ای از شکرگزاری است و بعد از شناخت باید شکر دیگری انجام دهیم و در حفاظت و حراست از آن نعمت کوشا باشیم.

آیت الله شب زنده دار با بیان این که ثبات، امنیت و حفظ تمامیت ارضی ایران را یکی از نعمت های انقلاب اسلامی دانست و گفت: ایران بسیار وسیع بوده و در اثر جنگ ها و تجاوزهای پیش آمده و ناتوانی حکام عصرهای مختلف، بخش های زیادی از کشور جدا شده است اما به برکت انقلاب با وجود این که جهانیان دست به دست هم داده بودند تا ایران را نابودی کنند ناکام ماندند و ذره ای از خاک کشور جدا نشد.

وی با اشاره به موتور پیشران کشور در علم و فناوری و ایجاد زیرساخت های حیاتی، اقتصادی و عمرانی افزود: انقلاب موتور پیشران بود تا ایرانی را که دیگران عقب نگاه داشته بودند، گام ها به پیش براند و قدم های بزرگی در این مدت برداشته شده است که البته از این به بعد باید گام های بلندتر، سریعتر و عمیق تر برداشته شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که به اوج رساندن مشارکت مردمی و مسابقه خدمت رسانی از دیگر برکات انقلاب است، اظهار داشت: در مشکلات و دوران گوناگونی خود پیروزی انقلاب، دفاع مقدس و حوادثی مانند زلزله و سیل مشاهده کردیم که مردم چگونه وارد عمل می شود و به یکدیگر رسیدگی می کنند.

محمد قمین
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ذوالفقار زاده
Iran, Islamic Republic of
۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۵
آمریکا از سپاه بخاطر کمک رسانی به مناطق سیل زده عصبانیست. چون در کشور خودش بعد از چندکاه سیل هنوز نتونسته مسیر درستی برای جبران خسارات ایجاد کنه.
خدا قوت بچه ها
1
0